• Emma Blomholt, Robert Jacobsens Vej, elev på Ingrid Jespersen Gymnasieskole.
  • Debat

For meget trafik

emma blomholt 2056Vi bruger alle mindst én slags transport hver dag, men trafikken kan gøre, at det kan blive ret så irriterende

Jeg bor i Ørestad Syd, og hver dag tager jeg først metroen fra Vestamager til Ørestad, så DSB fra Ørestad til Østerport og derefter bussen fra Østerport til Trianglen, for at komme over til min skole.Dette tager tilsammen 35 minutter, hvis der ikke er særlig meget trafik, men dette er næsten aldrig sagen. For Metroerne har hele tiden et teknisk problem som lige tager 10 minutter at fikse, og DSB skal altid vente på tilladelse til at køre videre, og så har vi busserne, hvor man nogle gange skal vente på den næste, fordi der ikke er plads.

Jeg skriver dette, fordi det får mig, og sikkert også mange andre elever, til at komme for sent, og det kan komme til at forværre vores karakterer. Jeg syntes vi burde ændre dette, for jeg er næsten 100% sikker på, at jeg ikke er den eneste som er dødtræt af trafikken, og som vil have den ændret.

Spørgsmålet er nu, hvordan man kan ændre det. Jeg tænkte, at man kunne lave flere stationer, og ansætte mere kontrolpersonale. Så længe der bare bliver gjort noget ved det.

togtrafik, trafik, skole

• Oprettet den .
  • Sidst opdateret den .
  • Læst: 2715

ØRESTAD AVIS | C/O BYDELSAVISERNE | ARNE JACOBSENS ALLE 15,1. | DK 2301 ØRESTAD |
TEL: +45 31 15 30 40 | MAIL: info(at)oravis.dk