Asger Jorns Allé skal udvikles
Asger Jorns Allé skal udvikles til møde og samlingssted med cafe, forretninger og mange andre aktiviteter i gaderummet.
For SF er det helt afgørende, at Asger Jorns Allé bliver en 'levende' gade. Derfor var vores stilling også helt klar, da Teknik- og Miljøudvalget i København mandag den 26. april godkendte byggeriet af Generationernes Hus. SF mener, at der skal være serviceerhverv i stueetagen. Derfor betingede vi også vores godkendelse af projektet med, at vi skal behandle den endelige byggetilladelse (skema B) igen, så vi er sikre på, at det falder på plads.
Men 567 kvm. erhverv gør ikke Asger Jorns Allé til en levende gade. Der skal mere til. Derfor skrev jeg denne protokol til referatet af Teknik- og Miljøudvalgsmødet:
”SF mener også, at der skal tages andre initiativer for at skabe mulighed for aktiviteter i Asger Jorns Allé, der gør gaden til møde- og samlingssted. Her er der brug for kreativitet. Der bør bl.a. ses på P-husenes indretning, så de kan bruges til aktiviteter både på tag og i arealerne, der vender ud mod gaden."
Det haster og alle muligheder skal overvejes. Jeg synes, at tankerne om Asgers Have (tagfarm) på taget af det ene parkeringshus er gode. Vi regner med, at det kan falde på plads hen over sommeren. Porten til Fælleden og etablering af såkaldt boardwalk ud til udsigtstårnet for enden af Asgers Jorns Allé vil også skabe liv.
Men der skal selvfølgelig ske meget mere og derfor er jeg meget glad for alle de henvendelser, som vi politikere har fået fra engagerede borgere i Ørestad Syd om indretningen af Generationernes Hus. Der er et fælles ønske om at tage initiativer for at skabe en levende gade. Jeg vil støtte disse initiativer og jeg er sikker på, at By & Havn og Lokaludvalget vil gøre det samme.
asger jorns alle, klaus mygind, kommunalvalg, asgers have, generationernes træhus
- Oprettet den .
- Sidst opdateret den .
- Læst: 2747