søndag 26 maj 2019

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

bydelsavis for Ørestad og naboomrader siden 2006 DEBAT

Billligere parkering i Ørestad

jens kristian luetken• Der er brug for et pres fra flere sider, hvis der skal ske noget i forhold til lavere parkeringspriser i Ørestad.

Forskelsbehandlingen er himmelråbende. Mange bilister i centrum af København kan slippe med et beskedent årsgebyr på 100 kr. for en parkeringstilladelse, hvorimod bilisterne i Ørestad skal af med over 1000 kr. om måneden. Tilmed er man i Ørestad ikke garanteret en plads.
Et flertal i Københavns Borgerrepræsentation holder stædigt fast i forskelsbehandlingen, men det bliver ofte forbigået at staten også er medejer af By & Havn.
For mig vil det være en absolut prioritet, at der skal lægges på pres By & Havn gennem statens medejerskab. Det er ikke sket ind til videre, hvor staten har været en passiv medejer af parkeringsanlæggene. Endelig så er der også domstolene og her er det glædeligt, at der nu er ved at komme skred i Parkeringsforeningens retssag, hvor der er bevilliget fri proces.
Det er flot arbejde af de frivillige kræfter i Parkeringsforeningen. Det bliver interessant at følge. Jeg vil i hvert fald gøre mit for at bevare presset i forhold til lavere parkeringspriser.

Kultur:

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.

Anmeldelser

Louises klumme