mandag 19 november 2018

ØRESTAD AVIS - LOKALAVIS FOR ØRESTAD OG NABOKVARTERER SIDEN 2006

logo-orestad

lokalavis for Ørestad og naboomrader                    BUSINESS

Castellum udvikler Ørestad sammen med konkurrenterne

peter joergensen castellum 0063Flere af de store erhvervsejendomsudviklere i Ørestad er i tæt samarbejde om at udvikle Ørestad City. "Helt naturligt at vi går sammen om at løfte vores bydel", siger Peter Jørgensen, senior asset manager i Castellum

•Den svenske ejendomsudvikler Castellum landede i Ørestad i 2016, da selskabet Norrporten blev opkøbt og Castellum dermed overtog hele komplekset Neroport/Ferring ved Kay Fiskers Plads. I dag er der godt gang i udlejningen i de ca. 40.000 etagemeter ved Ørestad Station, Castellum er gået ind i ØICC-netværket, og har desuden indledt en række strategiske samarbejder med bl.a. KLP, Field's og By & Havn.

"Det handler om at gøre Ørestad så attraktiv som muligt for kommende erhvervslejere og beboere samt gæster der besøger os. Vi vil alle det samme, nemlig at brande Ørestad som 'Nordens vejkryds' og et innovativt business-distrikt," siger Peter Jørgensen, senior asset manager i Castellum.

Der er stor interesse for Ørestad blandt mange virksomheder, og interessen bliver kun større, når Metrocityringen åbner næste år.
"Så vil endnu flere medarbejdere få endnu kortere til arbejde, hvis deres virksomhed flytter til Ørestad," forklarer Peter Jørgensen.
"Af samme grund er det vigtigt at Ørestad City fremstår som et dynamisk, checket storbymiljø, hvor der er adgang til butikker og services. Gader og torve skal være mere indbydende, og det vil vi arbejde på. Derfor samarbejder Castellum allerede nu med de øvrige parter i ØICC om at udvikle Ørestad City i forskellige retninger via de mange netværk som ØICC har sat i søen. Dette er helt unik for en bydel og vi sætter meget pris på det arbejde som ØICC udfører, der kommer alle til gavn – både erhvervsudlejer, beboere og erhvervslejere," siger han.

Han mener at Ørestad har helt unikke kvaliteter. Først og fremmest på gurnd af infrastrukturen. Ørestad Station har f.eks. flere passagerer end Odense Banegård. "Medarbejderne i vores huse har alle deres daglige gang her og derfor skal det være en oplevelse og et bedre sted at stå af, når man hver dag benytter metroen, bus eller tog til arbejde - folk skal føler sig endnu mere velkommen," siger Peter Jørgensen, som kun ser det som en fordel, at erhvervsejendomsudviklere, som til daglige konkurrerer om de samme nye lejere, kan sætte sig omkring et bord og tænke Ørestad.
"Det er jo det samme der sker i vores nye innovationsnetværk ØICC. Der opstår nye kontakter, og vi finder frem til fælles mål. Det vil gavne os alle at udvikle bydelen endnu mere," siger Peter Jørgensen.

Fælles konference
Castellum samarbejder blandt andet med KLP om fælles mål og deltager f.eks. i ØICC konferencen 13. november om fremtidens sikkerhedsdilemmaer.
"Vi er begge med at udvikle den moderne kontorarbejdsplads, hvor der blandt andet skal være adgang til butikker og services, og hvor der er mange gæster i huset. Det stiller helt nye krav til en mere fleksibel sikkerhed i ejendommene. Derfor holdes der netop en fælles konference herom, og andre samarbejder er bestemt mulige i fremtiden," siger Peter Jørgensen.

Det nye arbejdsliv
I Neroport er den såkaldte 'tomgang' dvs. ledige lejemål, nedbragt med 40% det seneste år. Og der er forhandlinger til flere sider vedrørende de sidste få lejemål i arkitekt Henning Larsens højhus - Ørestads Citys unikke vartegn som alle kender.

Fremtidens medarbejdere
Samtidig udvikler Castellum arbejdspladsen for fremtidens medarbejdere, som har nye behov og krav.
”Hos Castellum er det vigtigt for os at have menneskerne i centrum og vigtigt, at de har det godt når de arbejder i vores ejendomme” siger Peter Jørgensen.
"Vi har lige indrettet et Playstation-rum til en ny lejer. Det er sådan nogle nye behov, som vi vil se flere og flere af. Den nye generation forventer stor fleksibilitet, de vil gerne arbejde igennem, men i de tidsrum som passer til deres liv. Arbejdspladsen skal også være et sted hvor de kan spise sent, handle ind, få renset tøj eller slappe af. Mange virksomheder vælger allerede nu Ørestad på grund af vores 'drive'. Nu gælder det om at imødekomme den nye generations ønsker”.

Debat:

Bestil nyhedsbrev

Vi sender 1-2 gange pr. måned.